onsdag 11 augusti 2010

Nygift....

Det var ett tag sen jag var här och skrev. Det har varit mycket planering och funderingar. Både ang min kära farmor och bröllopet. Fre-Lör sov jag och barnen hos mina föräldrar.
På lördagen kl halv 10 kom gubben dit oxå. Vid kl 10 anlände jag till Birgitta som fixade smink och frisyr. Hon började med att sätta rullar i håret så att jag fick lite lockar. Medan dom var i sminkade hon mig. Sen gjorde hon ordning håret.
Klockan hann bli 12 innan vi var klara och vår kära fotograf var med och fotade. Då var det bara att åka hem till mamma å pappa igen och klä på mig klänningen mm. Den underbara fotografen Linda ville ha så mycket tid hon kunde få för att fota oss. Vi hade rätt tur med vädret iaf, de kom lite lite dugg, men inget märkbart. Så vi blev fotograferade till ca halv 3, då skulle vår fotograf hjälpa tärnorna. Hon var nämligen både fotograf och gittarist.
Nervositeten var hög på morgonen och sen när kyrkklockorna började slå. Men allt gick bra.
Mina kära syskon/tärnor sjöng en underbar låt.
Från kyrkan till bygget åkte vi amerikanare. Han som körde hade skramlat i hop lite burkar så att det lät när vi kom åkande.
Även kvällen gick bra. Våra föräldrar och syskon hade gjort de jätte fint i bygdegården.
Vi hade även en suverän toast-master och även musiken var bra.
Min kära syster hade skrivit ihop en låt som hon och Anna tog ton på.
Vi kom från festen vid ca kl 2 tror jag. När vi väl kom till ronnebybrunn så ångrade vi att vi inte åkt tidigare. Där fanns skumpa och ett härlig frukt och chokladfat. I sviten fanns 2 badrum, 1 med toalett å dusch, i det andra fanns massagedusch och jacuzzi. Fanns även 2 tv-apparater och en stor härlig säng. Vi trivdes som fiskarna i vatten.
Söndag förmiddag tog vi ett välbehövligt bad och duschade av oss,
det var helt underbart.
Vi fick despans på utcheckningen, egentligen var det vid 11, men vi fick vid kl 14 istället.
Vid kl 14.30 var Tommy och hämtade oss. Vi fick kaffe å kaka av Lotta och Tommy, när mamma å pappa kom åt vi hamburgare å bröd, sen begav vi oss till Bredalycke igen.
Det har varit fullt upp, men nu är vi herr och fru Bohman.
Här kommer några bilder som jag skramlat ihop.
Här finns början av våra bröllopsfoto av vår duktiga fotograf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar