måndag 17 augusti 2009

Helg och sjukhus

Jahapp... I lördas var vi hos svärmor och svärfar och skulle ha grillat, men inge grillväder så det blev ugnen, men gott blev de ändå...

I dag följde syster Nina med till kalmar, jag behövde barnvakt till Hjalle...
Egentligen skulle Nora vara på dagis, men de bidde mormor istället. Nora var helt slut på morgonen, näsan rann och hon hostade och kändes varm.
Fick köra mammas volvo pga att mamma behövde vår till Nora, så efter kalmar körde vi ut och bytte bil och fick lite mat.

Inge kul i Kalmar, var på rutinkontroll för äggstock å cystor... Å självklart hade jag en Jävla cysta igen och en annan vätskeansamling eller vad det var vi den äggstock jag har kvar. Varför ska allt hände mig, jag tyckte att de räckte med att jag hade en shunt. Men nejdå, ska ha hundra cystor och lite cancer och bli av med äggstock..... och blir antagligen av med den andra äggstocken och kanske livmodern oxå. Vet ej när, men får väl tänka positivt på att jag behöver inte använda preventivmedel och kunde suttit här nu och haft cystor och cancer om inte min läkare inte hade tagit rutinkontroll på mig efter första cystan jag hade när jag var gravid med Nora.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, det jobbigaste framför mig nu är den där jävla sjukskrivningen igen och känna mig handikappad för att jag inte kan lyfta mina barn och hjälpa till hemma.

Men just nu vet jag inte 100% säkert att de blir operationen, men jag tror faktiskt att jag vill de lite. Vill inte ha fler cystor och jag har redan en dotter och en son som tur väl är. Endel blir av med äggstock och livmoder innan dom hunnit skaffa barn.
Nu ska jag till soffan och gosa gubbe...

1 kommentar:

  1. Ja du gumman - varför ska allt hända dig? Men vi får vara glada att inte allt rök sist så du hann få Hjalleplutten också. Ni har två mysungar så vi får vara tacksamma för det! Hoppas att det inte tar evigheter innan du får besked om op eller ej. Kramar, svärmor

    SvaraRadera