torsdag 11 juni 2009

Oj hoppade visst över några dagar....


för nu har ju lilla Hjalmar kommit som många vet och sett. Jag kan ju börja med att uppdatera ang den stora dagen 8 Juni -2009.

Vid 8 på morgonen började förvärkarna.... och vid halv 9 var det blod på pappret...
ringde förlossningen, men dom sa att sånt kan man få långt innan, men de blev värre,
så jag klockade värkarna i en halvtimme och vid 9 ringde jag igen och hade typ 5min emellan och dom sa att jag skulle åka in efter att dom oxå kollat journalen över hur länge Nora tog...
så jag ringde Bohman och skulle få på Nora kläder och hade jävligaförvärkar, det var inge kul alls....

När Bohman äntligen kom så hade jag startat bilen och Nora hade nattlinne, byxor och tröja....
Vi körde Nora till farmor och vidare till Nybro för där kände jag att jag var tvungen att ringa 112, dom hade ambulans i Nybro så dom mötte upp vid ö, och Bohman körde med bilen.

Jag fick lustgas i ambulansen och barnmorskor mötte upp oss och jag njöt av lustgasen... när vi kom till förlosssningen var jag redan öppen 8cm, så Hjalmar kom efter en kvart.

Men sen blödde jag en hel del pga livmodern, antagligen för att de gick så fort. Jag fick lite alla möjliga mediciner, men behövde inte extra blod. Kom till bb-avd vid ca 16.30 och där var jag ensam i ett dubbelrum båda nätterna Hjalmar och jag sov där.

Nora kom och hälsade på dagen efter. Och på onsdagen kom dom och hämtade oss. Det var skönt att komma hem och börja komma in i nya rutiner.

Första natten har gått bra, men man är ju inte smidig ännu och kan knappt sitta. Men nu blir man bara bättre och jag ska njuta. Efter förra förlossningen var det ju operation på operation. Det har jag bestämt att skita i denna gången.

I dag på morgonen när jag å Hjalmar gick upp så var Nora vaken och kollade på tv, och vi vill ju ha hon ska vara delaktig. Så hon gav mig tvättlappar när jag bytte blöja och sen satte hon sig i saccosäcken och kollade på tv. Då satte jag Hjalmar bredvid henne och Nora blev så stor i mina ögon. Hon satt still och klappade Hjalmar och när han spottade ut nappen så hjälpte hon till och sätta tillbaka den. Så duktig stora syster. Mmmm det har redan blivit en nappkille. Han var bara suttesugen och somnade vid bröstet och ville sutta igen och var hetsig när han skulle ta bröstet, så vi testade och sätta i nappen. Och efter de så har han blivit väldigt nöjd och mina bröst har blivit glada ;o).

Jaha de blev en lång berättelse, men det är ju en stor sak att föda fram en lite söt kille.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!
    Vad skönt för dig att du fick/kunde förda normalt! Det är något som jag också skulle vilja prova på, men det blir aldrig så för min del. För om jag ska ha fler så blir det snitt.

    SvaraRadera
  2. Så himla söt. o han har likadan näsa som Nora tkr jag :)

    SvaraRadera