tisdag 29 december 2009

Lugna dagar...

Första två bilder på stora killen, snart fattar han nog hur han tar sig framåt.
I söndags var mina föräldrar här som planerat. Gubben gjorde snitzlar, klyftpotatis och svampsås, det blev lyckat. Till efterrätt blev de ostkaka, grädde å sylt. På kvällen kollade gubben å jag på Wallander-Skytten, den var jätte bra.

I går var vi hemma. Alvin å Johanna kom en runda å lekte. När dom åkt hem kom Bastian och Teddy. Bastian ville leka med Nora och Teddy behövde hjälp med datorn.I dag har Nora äntligen fått leka med Lova. Jag skulle hämta medel för mjölkskov, fick låna en lösskam oxå. Än så länge har jag bara kammat, men ändå fått bort en hel del. Hoppas på att slippa behöva använda de kladdiga salicylsyrevaselinet.

Nu i eftermiddag så drog Hjalle ner granen. Jag ställde han med ryggen mot granen, men han vred på sig och fick tag i en kula, å granen åkte i backen. Tur att man har reaktionsförmåga.
Nu är granen borta iaf. Orkar inte hålla koll på Hjalle när han är i gåstolen.
Nora å jag tog bort allt pynt och gubben slängde ut granen.

Ikväll blir det måla i klädkammaren och film. I mon ska jag ta mig ner till Emmaboda någongång under dagen. Har ett paket från yves rocher att hämta på Time.
Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar