tisdag 22 september 2009

nu är helgen över...

och en ny vecka har börjat.

I fredags var vi å kollade lite i bröllopsbutiken i kalmar och sen bio "flickan som lekte med elden".
Medans mormor passade barnen, väldigt trevlig fredags kväll blev det.

I lördags var bohman och hjälpte sin far med att greja i deras hus. Jag tog barnen och åkte å lekte med Johanna och Alvin.
Söndagen var vi typ bara hemma.
I går var jag, Hjalle å min mor i duvemåla och köpte lite blommor, jag fick med mig 2 diablo hem. Sen var det bara å hämta Nora lämna barnen hos Klara sen skulle jag till Malin å klippa mig. Rättså stressad fm blev det.
På em var det meningen att vi skulle bada med Hjalle, men Nina kom på typ vid 15 att hon var nog inte så pigg. Så Nina kom hit och passade Hjalle medan Nora å jag grävde varggropar som Nora kallade de, men egentligen var det gropar till buskarna jag inhandlat. Vi planterade en lite grupp som står utanför dörren nu, min kära mamma köpte lite till mig. Tack mamma.

I dag har jag lämnat ut tackkort, skönt att ha de överstökat nu. Nehe nu är de dags för lite mat till lille Hjalle.
Förresten kan bjuda på ett hoppgungekort på Hjalle.

1 kommentar:

  1. Emelie Wiberg och Stephanie Sepulveda22 september 2009 kl. 11:53

    Hej.
    Vi är två elever från Ölands dokumentärfilmskola och förbereder just nu inför vårt första projekt som är i betraktande form.

    Vi skulle gärna följa barn samt föräldrar på babysim eftersom vi tror att en sådan dokumentär är underhållande att se på. Det är även en utmaning för oss att filma då mycket sker på en gång och då vi även är intresserade av undervattensfilmandet.

    Självklart kommer vi att göra en DVD-kopia till alla deltagare, vilket är ett fint minne att ha när barnen blir större.

    Det skulle vara kul om du och Hjalmar vill medverka. Var snäll och svara innan måndagen den 28/9-09 genom att sms:a eller maila oss.

    Tack på förhand
    Emelie Wiberg och Stéphanie Sepúlveda Nuñez
    0702-590082, 0707-563677
    emeliewiberg@hotmail.com
    ss22ft@student.hik.se

    SvaraRadera