fredag 25 september 2009

Snart 4 månader, hänger inte med...

mm snart är Hjalle 4 månader, tiden går lite för snabbt nu...

I går var vi i skogen och hade de skönt. Nora planterade med mormor, diskade och träffade hästarna. Jag hjälpte syrran med att ge en av hästarna penicillin, avmaskning och bedövningsmedel. Det gick bra till slut, inte lätt att lura i djur medicin.
Noras pojkvän Alvin med mamma Johanna och lekfarbror Martin hittade oxå ut dit, så det blev en trevlig vistelse...

Sen hade vi planerat att åka till Johanna, Lova å Hannes. Så på em åkte vi dit direkt ifrån skogen. Fick glass, chokladpudding å chokladsås, jätte mumsigt och Nora lekte av sig med sin bästa kompis Lova. Kom hem vid ca kl 18, Borta bra men hemma bäst.

I dag har vi varit hemma och haft det bra, förutom att vi varit å storhandlat.
Handlade lite till Hjalle så i dag har han testat mangopuré, kunde ju inte låta bli.
Inte så glada miner men gick iaf rätt bra.
Nu när jag satt här å skrev så såg jag att blomman jag trott skulle vissna många gånger hade en blomma. Den ger sig aldrig ;o)
God natt på er, i morgon blir det ännu en dag ute i skogen och sen framåt kvällen ska vi fira bohmans syrra.

2 kommentarer:

  1. Kul att se Hjalle äta sin första puré. ;)

    Det är en passionsblomma du har, de brukar komma igen. De är fina men får lätt ohyra.
    Ses i kväll!

    SvaraRadera
  2. mm de är det... nån ohyra har jag inte sett, men den tappar blad... antagligen för varmt i de fönstret ibland...

    SvaraRadera