torsdag 13 maj 2010

1:a metaredagen

Det blev en väldigt trevlig dag i ödevata i dag. När vi kom dit började vi med att kolla på getterna och fåren. När vi gick vidare träffade vi Johanna m.fam vid ponnyridningen. Lova hde redan ridigt och jag trodde inte att Nora skulle våga rida när vi väl kom fram. Men jag hade som tur väl fel, kul att hon vågade hoppa upp.Efter de ville Nora vara med Lova. Så vi runt med dom. Nora och pappa åkte häst och vagn medan Hjalle å jag följde med Lova och Hannes till fisket. Vi hittade en perfekt plats att fiska och fika på. Vi hade inte planerat dagen så bra, hade bara tänkt gå igenom och rida lite och kolla. Men Johanna var förberedd, så vi fick kaffe och kaka av dom. Tack Johanna för gott fika!
Egentligen var det Lova och Hannes som skulle fiska, men Nora testade lite och Johanna stod ibland med 2 metspö. Men glädjen var iaf när Lova fick en gädda, så hon vann 1:a pris. 349gram vägde hennes och den som hade mest i de vuxnas tävling hade typ 140gram har jag för mig.Vi avslutade dagen med deras fiskedamm.Nu blir det hockey och lite soffläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar