lördag 1 maj 2010

Redan maj....

Japp nu är vi redan inne i maj, vart tar tiden vägen.
I går blev det bak som planerat. Vi bakade kanelbullar och blå jungfrun muffins.
Jag rekommenderar verkligen dom muffinsana. Receptet jag har länkat till är nästan som de jag gör, förutom att jag har 100g hackade nötter i och 1tsk vaniljsocker till. Gott till efterrätt med en klickgrädde och några bär på.
Kvällen blev lugn. Nora somnade vid 19 och Hjalle vid 20-tiden.
Väldigt växlande väder så de bidde ingen majbrasa för vår del, jag ångrar lite att jag inte gick dit med Hjalle.
I dag får vi främmande från Grämnamåla och Braås.
Men nu ska jag förbereda lite frukost.
Ha en bra 1 maj!!

2 kommentarer:

  1. Ja nog sticker månaderna iväg snabbt... men hörrö du du... "främmande"? Känner du inte oss? ;) Ses ikväll!

    SvaraRadera
  2. jo de gör jag väl... men tänkte skriva främmat, men de tyckte inte stavningen om så då blev de visst främmande

    SvaraRadera