lördag 8 maj 2010

Grille å kroppkakor...

I går eftermiddag åkte vi till bredalycke för lite grille. Blev väldigt gott grille med kalkon, potatis och god sallad till de och såser.I dag har vi eldat de vi skulle ha eldat vid valborg, rätt fuktigt så de blev en hel del rök. Nora och Hjalle fick en skottkärra av mormor, Nora blev överlycklig. Nej då dom är inte bortskämda ;oPNina och jag har oxå försökt lära oss att göra kroppkakor. Nora hjälpte oxå till.De blev lite lösa men väldigt goda.
Dessvärre inte lätt att lära sig att göra för mamma hällde lite salt på måfå och likaså med mjölet.
Får försöka mig på de när jag äger en bakmaskin någon gång i framtiden.
Vi hade även fin besök från Kalmar av Jacobine och Embla.Nu blir det en lugn kväll framför tv och datorn.
Ha en fortsatt bra kväll...

1 kommentar:

  1. Ni var duktiga kroppkakebakare tkr jag ;)
    Det var så himla gott, och jag är minsann svullen även idag... Fina bilder, du får skicka över några till mig sen
    , Kram!

    SvaraRadera