söndag 23 maj 2010

Kaninting

I går var jag och barnen i Bredalycke under dagen. Innan vi körde ut dit var vi i långasjö på växthuset. Väl i Bredalycke putsade jag fönster på mammas altan. Vi såg även en ko som kalvade. Vi var lite oroliga för kossan slutade att krysta och kalvens tunga syntes. Men allt gick bra till slut.När vi skulle åka hem gick jag å hämtade Noras stol, som var i mormors bil. När jag kom tillbaka hade Nora skrivit sitt namn på vår bil med en sten. Jädrans ungar....
Sen åkte vi ut till Grämnamåla och kollade hur de gick där. Gubben hjälpte sin far att sätta dit ny ytterdörr och den gamla gjorde dom ett nytt hål till.
I dag har vi varit och tingat en söt liten kanin som ska heta Mange. Nora har även hjälpt pappa att måla buren.Men nu ska jag busa barn.
Kram på er

1 kommentar:

  1. Sicken sötnos! Så har Stoffe äntligen fått sin kanin ;)

    SvaraRadera