tisdag 31 mars 2009

Vecka 28

Glömde visst skriva i går... Nora å jag var å handla lite fiskegrejer på djuraffären på fm och Nora var hos GuldUlla å bytte batteri i en klocka. När vi kom hem så var de underbart ute så jag iddes inte gå in direkt. Så vi räfsade lite under ett träd och bar bort lite grenar, lagom jobb för mig just nu. Sen gjorde Nora å jag i ordning en rabatt, vi tog bort gamla stjälkar och lite ogräs. Kändes skönt att göra lite nytta i trädgården.
På eftermiddagen kom moster Nina, så Nora dansade balett med moster och hade de kul. När Bohman hade sovit klart så blev de till att starta grillen, vi tog upp kotletter i söndas kväll.
Guud va gott de var med grillat å en god pastasallad.

Klockan halv 7 tyckte jag att Nora var väldigt tyst i puffen och de var ju inte konstigt för hon hade deckat. Så Bohman bar ner henne till sängen sen sov hon vidare.
Jag trodde verkligen att hon skulle vakna vid typ 6, men när hon vaknade kollade jag på klockan och den var faktiskt 20 i 8. Helt underbart vad glad jag blev. Nu ligger hon och kollar på musses klubbhus och jag ska starta med gröten.
Får se vad som sker i dag, jag ska iaf på möte 13-16. Tror att jag ska säga till att jag inte kan jobba mer, för dagarna är jädrigt jobbiga.
Dagarna är ju väldigt mycke att gå, vi sitter ju inte hela dagarna, de är ju städ, handling och sen måste vi ju ut å gå med rullstol oxå, å de är väldigt tungt just nu. Kan ju inte bara jobba kvällar, då kommer jag att ha väldigt mycke minus sen och de vill man verkligen inte.
Det värsta är ju att man kommer att vara hemma väldigt länge, kan bli lite långtråkigt.
Får väl ta å vårstäda, ta de i min takt.
Nu får vi hoppas att solen hittar fram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar