tisdag 28 juli 2009

Röda vinbär och Nybro

I går åkte jag och barnen till bredalycke och plockade röda vinbär...
Först var vi hos mamma och där var min moster Ulla och ville träffa Hjalle. Men hennes gubbe var inte med så vi gick en runda och hälsade på dom. Nora hittade smultron, finns en hel del av den varan denna sommar.
På vägen hem stannade jag till vid runes och köpte deras sista Astrid lindgrens skiva för denna veckan. Än så länge har jag inte missat en enda. Båda barnen deckade i bilen så Nora somnade vid halv 6 och vaknade faktiskt inte förrän kl 7 dan efter.

I dag har vi varit i Nybro och handlat mat och hämtade en gratis body på up to 12.
När vi kom hem åt vi lite potatisbullar och bacon, sen gick Nora å jag med Hjalle till farmor och Elva. Nora busade och vi drack lite kaffe och saft. På vägen hem hittade vi både smultron och hallon, mums. Nora var jätte duktig och körde vagnen, hade tyvärr inte med mig kameran så får bjuda på en bild nån annan gång. Väldigt bra vagn som man kan böja handtaget så Nora kan köra vagnen.
Nehe nu ska jag kolla vad gubben, svärmor och svärfar hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar