måndag 6 juli 2009

Usch vilken natt....

Hjalmar sov till kl 1 nångång och sen var oroligt i ca 3 timmar. Hoppas på bättre natt i natt, men fick en timme att sova när Nora var på dagis. Sov 20min och sen kom katten in med nått pipande, jag gick å kollade och det var en liten levande näbbmus. Fick som tur ut den till slut och gick å la mig igen och nästan försov mig. Nora skulle ju bli hämtad från dagis vid 11.30. När jag hämtade henne så sa fröken att det gått jätte bra utan blöja i dag. Kissat på pottan 2 ggr. Guuud va skönt att det gått bra i dag.

Efter vi hade ätit gjorde vi såpbubblor, lovade Nora i går.
Här kommer receptet vi använde:

Vanliga såpbubblor
1dl Diskmedel (Yes)
1½-2dl Vatten
½tsk Florsocker eller Strösocker

Vispa ihop försiktigt så att lösningen inte löddrar.

Vi hade 1½dl vatten, 1 dl yes och ½tsk strösocker och de gick jätte bra.

Ett annat recept som jag ej provat.

Sega och vackra såpbubblor
½dl Diskmedel (Yes)
1/4-½dl Glycerol (köps på apoteket)
2-5dl Vatten
(1tsk Florsocker eller Strösocker)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar